SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Fjärilstorka

Publicerad 2014-07-30 20:27:47 i Fotografi, Naturkärlek,

Kompisar jag hittade i diket utanför tomten där jag spenderar sommaren. Varför gå över ån efter vatten... :) Utanför knuten hittade jag det största beståndet av bastardsvärmare jag sett hittills, och ett gäng metallvingesvärmare. Gräsfjärilarna är så många att de är ivägen. Nu flyger även gott om citronfjäril och påfågelöga på tomten, ackompanjerat av en blyg blåvinge som inte velat visa upp sina fina färger ännu. Mindre blåvinge hälsade på häromdagen och för några veckor sedan räddade jag en humlerotfjäril som hade problem med den dagens friska vindar. Annars är det just nu lugnt på fjärilsfronten, renoveringsfronten och alla fronter som inte är jobbrelaterade. Ingen vila, ingen ro! 
 
Och titta, fotografen befann sig framför en kamera! Stoppa pressarna! Moi, och en liten humlrerotfjäril.
 
Men lite vila och lite ro kommer jag få. Den vilan ska användas till att tapetsera klart sovrummet på torpet. Äntligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela