SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Ansiktslyftet

Publicerad 2014-06-22 16:32:08 i Renovering,

Nu är lyckan stor, för nu börjar man faktiskt se att nånting händer på Hjärttorp! Bra grundarbete i all ära, men det är ju först när ytskikt kommer på plats som man börjar få lite frid i själen. Även om det är grundarbetet som tar mest tid och som i slutänden faktiskt är det viktigaste, och mest gråa-hår-framkallande.
 
Såhär ligger det till idag, sagt med bilder.
 
Ny dörr på plats!! Den är Underbar, Fantastisk och Vacker (bilden är lite sned, dörren är rak och allt annat lutar... Välkommen till Lustiga Huset!).
I trappen och hallen börjar det hända nånting, många skivor är nu på plats.
Och så till paradnumret: sovrummet! Här har jag målat tak och är hemskt nöjd med resultatet.
Och vad kommer efter tak? Tapeter! Här är även golvet skurat, fast det krävs nog några vändor till med skurborsten...
Mästerkatten Sigge från stallet kom och hjälpte till! Sen sussade han så gott på en stolsdyna medan det var fullt arbete runt omkring. Med andra ord har sovrummet redan provsovits och godkänts!
Och så kan man låtsas att man redan flyttat in. Om man kisar lite.
Älskar tapeterna! Nästan halva rummet gjort, to be continued om två veckor.

Kommentarer

Postat av: gunhild svenonius

Publicerad 2014-10-26 00:29:08

Ni kunde gott talat om vad tapeten hette ! Och i vilken färg ni målat taket ! Är det rosa ? Jag planerar närmligen detsamma som ni har gjort

Svar: Hej! Tapeten kommer från Rusta och heter Area Gardenia. Taket är vanlig vit takfärg. Kul att du gillar det!
Sandra Nordquist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela