SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Vad jag finner bland blommor och blad

Publicerad 2014-06-06 20:31:35 i Fotografi, Trädgård,

Renoveringen tog lite semester, men det har inte trädgården gjort! Den grönskar, växer och frodas och är alldeles, alldeles underbar!
Jag letar alltid efter spännande saker som är på väg upp men just nu är blomningen ganska stillsam. Jag har hittat skogshyacint, jordrök och revsuga bland de lite mer annorlunda inslagen. Förvisso är kanske ingen av dem särskilt ovanlig men jag har aldrig sprungit på dem tidigare så därför bli det extra kul att hitta dem i trädgården! Just nu är lupinernas överdådiga blomning i centrum, både för mig och för våra små vänner...
Bland blommor och blad kan man finna många små ting, om man bara tar sig tid att titta noga... Alla dessa fjärilar är nya för mig, dock inte ovanliga.
Rutig buskmätare
Kvickgräsfjäril
Vitt nässelmott (supersvår att fota - den ska prompt sitta under bladen istället för ovanpå!)
Dagens minsta kompis - granbarrvecklare
Vitbrokigt slåtterfly (på äng)
Puktörneblåvinge (på äng)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela