SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Retrokök

Publicerad 2015-01-01 22:39:50 i Allmänt,

Så var julen över, ett nytt år är här och det är dags att komma vidare med renoveringen. Över jul spikade vi upp några lister i sovrummet men de omöjliga vinklarna fick oss att avbryta och istället ska vi köpa klossar till hörnen. 
 
Nu går tapetfunderingarna varma och det börjar bli dags att sätta ner foten! Under våren kommer renoveringen att snabbt närma sig köket vilket innebär att beslut måste fattas.
 
Med tiden och genom lite diskussioner har jag kommit att tycka om köket allt mer. Funderingarna är dock många. Ska det behålla sin nuvarande starka, gula färg? Från början ville jag ha ett vitt lantligt kök och tänkte därmed måla om till vitt och "dölja" retroköket i en mer lantlig skepnad. Men den där retrostilen kan ändå vara rätt fin och i rätt format gifter den sig fint med den romantiska, äldre stil jag vill ha. Pasteller, fina motiv, bulligt kylskåp i retrostil... Det kan bli rätt fint ändå!
 
Tillsammans med en tapet som denna så kan ett lindblomsgrönt kök bli väldigt fint och lite mer lugnt. Äkta retrostil är skrikigt, starkt, grafiskt. Det är inte min kopp te.
 Som en liten påminnelse ser alltså köket ut såhär idag:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela