SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Stormande renoveringsinspo

Publicerad 2015-01-02 16:27:04 i Inredning, Renovering,

Tillsammans med stormen Svea har nyfunnen inspiration blåst in i mitt liv. Jag tittar på tapeter och rosor och taklistklossar och handfat och och och...
 
När jag tittar på andras torpträdgårdar blir jag alldeles varm i hjärtat. Det är i sanning något alldeles särskilt med att stå där i trädgården en fin försommardag. När vårblommorna fortfarande blommar och trädens grönska börjat spira. När fåglarna sjunger som mest och sommarsäsongen fortfarande är nygrön, förväntansfull och alldeles lagom varm. Sen kommer den ljuvliga sommaren då värmen mot söderväggen nästan är övermäktig, sommarblommorna tävlar i prakt och vårdträdet skänker svalkande skugga.
På tapetfronten kärade jag ner mig i en kreation från Boråstapeter (inte så ovanligt!). Jag har fått ny inspiration till trapphuset och har nu fler idéer på lut. 
Dels kan jag ha pärlspont upp till tak och släta vita gipsskivor i taket.
Eller pärlspont både till väggar och tak, men då kanske måla väggarna i en dämpad, svag färg. Vitt och vitt i samma material känns väldigt... vitt.
Eller bröstpanel med vit pärlspont på väggen, en fin tapet på resten och pärlspont eller gipsskivor till tak.
 
Anledningen till gipsskivor i taket är helt enkelt de oändliga vinklarna. Även med fejkspont på färdiga skivor känns det som att resultatet kanske inte blir jättesnyggt. Dock funderar jag på att ha fejkspont på väggarna då taket i sovrummet ganska snabbt fyllde kvoten för hur mycket spont jag orkar spika upp i mitt liv...
 
Tapeten jag funnit och funderar på till farstun, och nu kanske även trappen, är denna:
Boråstapeter Graceful Living nr 6609.
 

Kommentarer

Postat av: Emmelie

Publicerad 2015-05-13 15:07:22

Nu är du för dålig på att blogga! ;)

Svar: Förlåt! Ska genast göra något åt saken. :)
Sandra Nordquist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela