SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

29 maj

Publicerad 2016-05-29 21:27:57 i Allmänt,

Massor med blommor p ådet urgamla, men pyttelilla, äppelträden. Hästskit is the shit, bokstavligen. 
Äppelblommen och syrenen doftar lika ljuvligt båda två.
Getramsen tar för sig i rabatten, vacker och ståtlig. 
Mian rosor White New Dawn och Pink The Fairy överlevde trots allt! Många fina skott på väg, hoppas jag kan ta lite bättre hand om dem detta år och att de vill blomma lite. 
I mitt wooland kommer alla funkoir, kaukasisk förgätmigej och alunrot så fint. Starka fina plantor. Inga stänglar än på funkiorna dock. De kanske ska få tillökning i år, och en massa gödning så de växer sig stooora. Kanske lite sällskap av fina omrbunkar också. 
En spontan äng har uppstått vid utedasset, där vi rensade förra året. Utan konkurrens av ogräs och gräs är detta alltså vad som ploppar upp. Midsommarblomster, blåsuga, smörblomma, förgätmigej...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela