SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Bildorgie

Publicerad 2013-08-24 20:56:21 i Fotografi, Naturkärlek,

Så. Sjukt. Trött. Har målat målat målat och det värker från topp till tå.
 
Därför väljer jag nu att titta på en massa bilder från jobbet som hittills är utfört. Det har trots allt bara gått en vecka men mycket har hänt!
 
Kaprifolen som dog flisdöden mycket värdigt.
Rent!
 
Ett räddat äppelträd! Gödsel från stallet (välbrunnet!) och flis från kaprifolen. Idag har den även ett nytt barkskydd precis som nya äppelträdet också fick.
 
 
Vill här tillägga att gräsmattan är full av kvickrot... för dem som läser detta, och som själva vet hur det är att gräva och rensa djävulsgräset.
 
Här har mängder av miniträd sågats ner. Idag släpade jag bort ungefär hälften till skogsbrynet... det var 77 st. Från fingertjocka stammar till perfeka julgranar. Äppelträden står stolt kvar! Här ska det bli fruktträdgård, minst nio träd är planerade och har fått sina placeringar. Äpplen, päron och plommon!
 
Jobbar stenhårt vidare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela