SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Arbetsvecka innebär renoveringspaus

Publicerad 2013-12-04 21:47:41 i Renovering,

Inte så många puckar i rörelse här just nu. Veckorna är vigda åt plugg och så mycket mer hinns inte med. Renovering och eventuellt övrigt nöje förpassas till helgerna, som blåser förbi i sällan skådad turbofart.
 
Men i morgon väntas oväder med vindar, regn och slutligen snö. Därför har jag just varit hos lilla torpet och burit in de nyinköpta brädorna till uthuset istället. Det kändes som om risken för nederbörd är något överhängande även om verandan har tak. Det får väl bli att inspektera läget när det slutat blåsa, jag hoppas takpannor och övrigt ligger kvar där det ska ligga... 
Jag råkade kika igenom bilderna på Hjärttorp och fann denna. Vilket påminner mig om att jag glömt ta in färgburkarna från uthuset! Där ska de tydligen inte stå över vintern pga frysrisken (och jag som tyckte jag var så duktig som burit in dem där!). Skäms på mig - och en påminnelse till alla andra att tömma och ta in vattenslangar, förvara målarfärg i plusgrader, vintertäcka känsliga buskar och allt vad det kan vara. Sen kan vintern får komma!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela