SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

En dag i december

Publicerad 2013-12-25 14:48:34 i Allmänt,

God jul alla där ute i cybervärlden!
Julafton är över och presenterna är öppnade, maten är smakad på och granen står givakt med glimmande lampor och glitter. I Hjärttorp är julstämningen försiktig, med vissnande hyacinter och tazetter som blivit för långa och därmed gett vika. En styck amaryllis har valt att blomma just på självaste julafton. Dock finns vissa funderingar från mitt håll, då jag plockade denna lök ur korgen märkt med "Röd amaryllis". Jag tycker den är hemskans vacker men kan inte undgå att tänka att jag blivit något lurad... :)
 
 
Under mitt besök idag hördes ett misstänkt krafsande, kanske har jag fått påhälsning från naturen inne i huset... Skorstenen undersöktes men ingen fågel kunde synas, alltså är det dags att gillra en och annan musfälla. 
 
För tillfället är detta ingen vidare renoveringsblogg men jag hoppas att dessa dagar av ledighet kan bringa ett uns av sågspån, spik, hammare och vattenpass in i bloggen igen. Förtvivla icke! När tiden är kommen bjuder jag på bilder av vinkelräta reglar och kanske ett litet fönster som hamnar på en ny plats. Trots allt springer tiden obarmhärtigt framåt och det är dags för offerter på brunn och avlopp, och i februari kommer nya fönster och en finfin ytterdörr.
 
Tills dess är jag redo med min nya finare kikare jag fick igår. Nu kommer de inte undan, småfåglarna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela