SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Inredning: Getskinn

Publicerad 2013-12-12 12:53:26 i Inredning, Renovering,

Igår tröttnade jag på att all tid nu mera går till plugg. Ingenting händer på torpet och just nu sitter jag med några stygn på ryggen, vilket innebär att jag inte får arbeta så hårt på ett tag. Alltså behövde jag även pigga upp mig själv lite. Resultatet? En tur på stan och ett himla fint getskinn!
Det var inte bara jag som gillade nytillskottet... Och det är ju inte så konstigt när det är alldeles lent och gosigt!
Av någon anledning vill jag gärna ta med djur och natur in i inredningen, både äkta vara och konstgjorda sådana. Jag planerar för ett rådjurshuvud på väggen, där jag har gått ifrån tanken på ett fejkat i vitt till ett äkta. Fårskinn är ett måste under vinterhalvåret och så söker jag med ljus och lykta efter någon som kan montera mitt uggleskelett. Dessvärre verkar det bara finnas en person i hela Norden som gör detta och han har inte svarat på mitt mail ännu... Sen så har jag ju mitt lilla fågelbo som jag hittade i trädgården som måste få en hederplats nånstans!
 
Nu kan jag inte vänta längre. Jag måste till Hjärttorp! Nu är det dags att påbörja lite simultana projekt, jag känner att det måste hända lite mer än den där isoleringen som tar sån himla tid på sig. Jag vill gå dit nästan enbart för att elda och mysa framför spisen (samt lukta på mina hyacinter som nu blommar), och då kan jag likaväl börja plocka med alla grejer som ligger i vardagsrum och gästrummet. I vardagsrummet finns det böcker till förbannelse som kommer att hamna hos Myrorna, och i gästrummet är det en salig blandning med allt från spinnrock och ljusmassa till ett akvarie och en gunghäst. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela