SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Julmarknad på Vadstena slott

Publicerad 2013-12-01 17:41:56 i Allmänt,

Alltså, vad jag älskar att handla på marknad! Jag älskar att få prata med hela företaget på en gång, att hitta både hantverkare, utställare och entreprenörer i en och samma person. Att få smaka på fantastiska produkter som smakar sådär som bara småskalig, lokal produktion kan göra.
 
Med oss hem fick vi bland annat björkglögg och en mer vanlig saftglögg, fem sorters fudge (lakrits!), godismandlar, Skogsknäcke med tallbark, tre sorters te (lakrits, chai, höstglöd [grönt te]) samt sex sorters korvar. Sååå galet goda korvar! Ikväll blir det tapas på korv, ost, oliver, inlagd vitlök, pepparkakor, ädelostkräm och hembakad focaccia tillsammans med bror och hans respektive som är här på besök från Göteborg. MUMS, eller?!
 
Det jobbas dessutom på julstämningen här hemma, som pyntet på bilderna ovan. Mina små blomarrangemang med julblommor går varierande bra. Amaryllisen har fått flytta till värmen på här på gården då det inte hände nånting alls på Hjärttorp. En hyacint vill redan blomma medan de andra vill vänta. Sist men inte minst har tazetterna vuxit, men tycks ha avstannat. De har fått flytta till fönstret vid elradiatorn, varmt och soligt! Hyacinterna står nu på bordet i vardagsrummet, varmare och ljusare men inte precis över elementet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela