SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Möbelinventering

Publicerad 2013-12-20 17:20:55 i Renovering,

Efter alla dessa månader så hittar jag fortfarande ny möbler som jag hittills missat i virrvarret.
Här presenteras en gammal fåtölj, grön till färgen som så mycket annat i detta hem. 
Som synes full med fågelskit och därmed troligtvis i starkt behov av nytt tyg, även denna. 
Det är ju världens sämsta bild men bakom stolen finns ett linneskåp där jag tog en närmare kik idag. Inga fascinerande fynd dessvärre då finporslinet nog redan är genomgånget och inte befann sig i torpet till vardags. 
 
Just nu pågår för övrigt sanering av fyra lampskärmar, hemmahörande på en stor golvlampa där skärmen är välvd och har fransar, samt en golvlampa med tre skärmar med söta ditmålade blommor på insidan av skärmarna. Väldigt gulliga grejer och än så länge lever hoppet om att diverse fläckar ska försvinna, är dock inne på omgång X med Vanish (efter att försiktigt ha testat små områden) efter några timmar i badkaret med tvättmedel och visst blir det finare, men än så länge finns det fläckar kvar... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela