SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Alla goda ting är tre...

Publicerad 2013-11-05 19:45:32 i Renovering,

Tre koppar, tre fat, tre assietter. Gånger tre. Och där har man en liten del av skatten från torpet. Fåglar i form av steglits, blåmes och blåhake som är återgivna på ett förvirrande sätt. De är ju naturtrogna, men nånting är fel. De fascinerar mig, men kanske är det mest för att jag ännu inte kryssat två av dem i verkligheten..?
 
Tre är ju för övrigt ett sagotal, så det måste helt enkelt vara bra. Lär ränna på second hand (turligt nog har den här staden gott om sådana affärer) och leta rätt på fler delar. De måste ju dyka upp nån gång! Det finns en hel teservis, som jag säkert behåller, men den är inte alls lika rolig som dessa bitar.
 
Men vissa ting kan man ha i mängder. Hade jag inte haft en fiffig mor så hade jag inte haft nån aning om vitsen med glaskuber med stora hål i. Vet ni vad det är?
 

Kommentarer

Postat av: Mathias&Rebecca

Publicerad 2013-11-05 19:47:38

Gud vilket fint porslin!! :) Ha en fortsatt fin dag! :)

Svar: Tack! Ja, just dessa servisdelar fastnade jag också för, så charmiga! Det är riktigt spännande att gå igenom gömmorna. Ha en bra kväll du med. :)
Sandra Nordquist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela