SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

En vårdag i november

Publicerad 2013-11-28 16:16:00 i Naturkärlek,

Det verkar inte bättre när plusgraderna pockar på, solen skiner och vinden blåser. Är det en mild höststorm eller är det vårens varma vindar som blåser? Finns det spirande grönska bland allt brunt eller är det årets sista modiga grässtrån som står givakt mot frost och mörker? 
 
Välkommen ut i skogen. Välkommen ut i mitt land.
I skogen ger döden liv. Vackert, solitärt, fascinerande liv.
Min trogna följeslagare. Hon som lyckligt hoppar och studsar om man så endast sneglar mot selen och kopplet. Hennes ungdoms dagar då det inte fanns någon hejd på energi och galenskap tycks sakta blekna bort och kvar står en vuxen individ med brinnande iver och glädje i blicken, med större portion lydnad och följsamhet än någonsin. Plötsligt upplever jag samma tillfredsställelse efter en fin promenad som jag tidigare fick efter ett bra träningspass med hästarna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela