SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Hjärttorp i vinterskrud

Publicerad 2013-11-25 19:26:00 i Inredning,

Det har bara kommit ett uns av snö, men det är mysigt ändå! Såhär kan Hjärttorp se ut om man kikar från en hörnet av tomten.
På grund av skolarbete och nödvändigt shoppande har jag inte hunnit greja med mitt lilla hus. Nu har det gått över en vecka sedan jag gjorde nånting vettigt sist! Herregud. TIDSPANIK!
 
Fast nej. Inte ha tidspanik.
Nu dricker jag Dufvenkroks glögg choklad/chili, mätt efter en mästerlig spenatsoppa och kollar på bilder av Hjärttorp i vinterskrud medan jag varvar ner istället. Noblesse har fått nya leksaker, Cindy har fått märgben och ny (neonrosa!) sele som passar henne bättre än den gamla.
 
 
Och jag har kollat på tapeterna på Rusta! Den blommiga till sovrummet var starkare i färgerna i verkligheten, så även den till köket. Jättefina var de! Den gråa med romber var rätt så ljus men fortfarande mycket fin. Och slutligen den randiga. Den blir det inget med! Alldeles glansig på de beige partierna, och då menar jag lysande glansig. Not my cup of tea. Då var Boråstapeters Lace 1344 åter mest poppis till vardagsrummet.
Snart hoppas jag att det ser ut såhär ute! Bilden är från 2008, tagen från hästryggen vid uppfarten. Notera den lilla skylten till höger som talar om att detta är ett gammalt dagsverkstorp!
 

Kommentarer

Postat av: Rebecca&Mathias

Publicerad 2013-11-25 19:30:28

Vackra bilder! :) Ha en fortsatt fin Måndags kväll! :)

Svar: Tack och det samma! :)
Sandra Nordquist

Postat av: Emmelie

Publicerad 2013-11-27 13:32:14

Den randiga vi har, ser typ likadan ut på skärm, är från boråstapeter och den är inte glansig. :) Inte särskilt dyr heller och väldigt fin. Ifall du ändå vill ha något åt det hållet.

Svar: Åh tack för tipset! Har ju lyckats bli mycket svag för randig och nu börjar jag känna att (ljus)blått nog blir svårt att inreda med. Så neutrala ränder vore kanske bäst. Ska kika på deras!
Sandra Nordquist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela