SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Kalla mig Demolition Girl

Publicerad 2013-11-26 17:28:00 i Renovering,

Så här kan det gå när man har en kofot till hands! Stora delar av innerväggen och lite av taket är nu rivet.
Kul men svinjobbigt! Sen har Byggare Bob varit framme och spikat fast de återstående brädorna i vagnstycket till trappen. På utsidan av trappen, mellan trappan och ytterväggen. Den där Byggaren hade jag  velat ha ett snack med, men istället får jag på något obegåvat sätt bryta loss brädorna. Inte kul!
Taket är snorjobbigt. Man märker att det här att jobba med armarna ovanför huvudet, det är inget man gör varje dag. Pust. Sitter som berget gör den där jädra masoniten dessutom, och så slog jag mig i huvudet med kofoten, så nu har jag gett upp för dagen. Önskar att jag levde i en saga, för då skulle mössen och fåglarna fixa bort masonitskivorna åt mig under natten. Men vad vore väl en bal på slottet?
 
Dagens statement: "Det kommer ALDRIG bli klart!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela