SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Pigg smoothie

Publicerad 2013-11-07 09:26:00 i Allmänt,

Ibland tröttnar man bara på sina frukostvanor och vill ha något helt annat. Då ska man testa denna smoothie; sötma och hetta i perfekt balans! Jag komponerade ihop den igår och jag vill bara ha mer och mer!
Ingredienser:
1 banan
ca 1-2 cm riven färsk ingefära (jag älskar ingefära, så anpassa mängden efter dina smaklökar)
1 apelsin, pressad
Ca 2 msk juice. Jag använde Provivas apelsin/ananas.
Ca 2 msk grädde
 
Om man vill ha den extra fyllig och ännu mer smakrik kan man ha i mango, färsk eller fryst. Man kan också byta grädden mot kokosmjölk för en fullkomlig tropisk upplevelse. Ett utmärkt sätt att starta dagen på!
 

Kommentarer

Postat av: Mathias&Rebecca

Publicerad 2013-11-07 09:27:22

Kan vara värt att testas!! :) Ha en underbar dag! :)

Svar: Det tycker jag, den är supergod!
Sandra Nordquist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela