SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Pysselsöndag

Publicerad 2013-11-10 18:47:00 i Allmänt,

Regn och trött på en söndag. Vad blir det då? Jo, då blir det en focaccia! Smaksatt med tapenade med paprika, samt flingsalt. Så. Vansinnigt. Gott.

Sen var jag trött på att Noblesse alltid klöser på sofforna när hon är busig. När hon inte är busig så klöser hon på en matta som är en av få släta mattor, där det faktiskt märks att hon klöser. Så vi pysslade ihop en ny klösbräda av en gammal skärbräda och lite matta. För säkerhetsskull så impregnerade jag den med kattmyntaspray...

 Den gjorde sig dock bäst på golvet tyckte fröken. Nöjd med min skapelse, varesig hon älskar den eller ej. I och med detta pyssel har jag nämligen lärt mig hur man klär om stolar, kökssoffan och liknande! Även hela baksidan är inklädd med tyg (ett och samma tygstycke) så den har ingen fula baksida och kan få stödben om det behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela