SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Sandras vinterdekorationer

Publicerad 2013-11-07 23:21:11 i Allmänt, Renovering,

Idag bestämde jag mig från att ta renoveringsledigt och ville hellre ha lite vinterstämning! Inspirerad av vackra blomsterarrangemang i diverse trädgårdsmagasin begav jag mig till Blomsterlandet istället för till Hjärttorp. Det krävdes dock ett pit-stop på IKEA på vägen hem, då vän av ordning (jag) visste att deras hyacinther kostade endast 9 kr. Blomsterlandets, i exakt likadana färgade krukor, kostade 15 kr. Sen ville jag till IKEA i vilket fall, då de även hade söta grandekorationer i form av tygfåglar... och ja, fåglar är ju fåglar. Hur kan jag undvika att köpa dem?
 
Väl hemma upptäckte jag att jag kanske har nån slags kreativ ådra ändå. I vilket fall så var det väldigt roligt att plantera och leka med tillbehör, planteringskärl och blommor! Jag känner mycket starkt för att go bananas i framtiden med blomsterarrangemang!
Så, detta är resultatet av lite gammalt, lite nytt, och lite mossa från skogen.
Till vänster: Hyacinther i tre färger med mossa, kanelstänger och ett stenhjärta i vitt.
TIll höger: Amaryllis med kristaller och rött band.
Längst fram: Tazetter, mossa och band.
Det har minsann blivit varmare i huset sen jag ställde in ett el-element, skönt! Men där får inte bli för varmt... Min tanke är ju att dessa blommor ska slå ut i lagom tid, trots att jag är lite tidig, just tack vare den lägre temperaturen!
Nu bor även en julstjärna, mitt mini-olivträd samt mammas pelargoner i torpet. Mysfaktorn steg några snäpp direkt!
 
I morgon väntar röj av farstu, och så ska vi nog bära ut kyl och frys som ska åka till återvinningscentralen. Sen måste jag nog städa på verandan. Jag vill ju göra ett fint arrangemang att ha utomhus också, med mini-en och annat mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela