SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Systemfel!

Publicerad 2013-11-09 18:04:00 i Naturkärlek, Renovering,

Ja, i någon form så drabbas man alltid av virus och infektioner. Denna gång var det nog datorns tur. Igår var jag datorfri hela dagen, vilket var ovanligt. Sedan när jag väl startade den så fungerar Firefox högst tvivelaktigt. Hela datorn verkade ovanligt seg, kändes kanske inte helt fantastiskt.
 
Så nu sitter jag här och skriver i Explorer, har avinstallerat Firefox och gör en backup på allt viktigt...
 
Gårdagen var en dag då jag struntade i både kamera och dator. Jag röjde farstun och den lilla skrubben under trappen, slängde/gav bort allt som stod ute på verandan. Där var det tydligen en massa virkade dukar som försvann, till mammas stora förtret. Personligen förstår jag mig inte riktigt på virkade dukar och hoppas de hamnar hos glada ägare i framtiden.
Sen kom mamma och hjälpte mig röja i de två skafferierna. Hujedamej, om jag får använda ett småländskt uttryck. SÅ ÄCKLIGT!

Men nu är det röjt och framför mössens lilla ingång ligger det ett hinder i form av emaljgryta. Försök flytta på den om ni kan, era små rackare! Jag är väldigt, väldigt glad över beslutet att de där två skafferierna ska försvinna när köket görs om. Ingen städning och målning i världen hade fått mig att vilja förvara nånting viktigt där i framtiden...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela