SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Planering för framtiden

Publicerad 2013-10-18 11:10:00 i Renovering,

Jag är ju lite nördig, så självklart tog jag till Excel redan nu i mina framtidsplaneringar. Rabatterna står i fokus och nu har jag ett dokument som beskriver mina olika rabatter eller områden, vad som växer där idag och vad som planeras för framtiden. Helt underbart nördigt och roligt! Just nu är listan inte särskilt enorm och jag tänker mig en framtida expandering med färgscheman, ett område per flik, en flik för storslagna drömmar, en flik för dammen, en för mitt framtida växthus...
 
Apråpå växthus så har jag ju en ren guldgruva, i form av gamla fönster! Jag kommer att få 5 dubbelfönster och 3 mindre fönster kvar efter att vi bytt ut dem. Självklart blir det ett växthus! Det räcker kanske inte till hela bygget, men det ska väl inte vara omöjligt att få tag på några fönster till begagnat. Ett gediget växthus med riktiga fönster istället för ett metallbygge, det känns väldigt mycket mig, och väldigt passande i trädgården.
 
Då öppnar sig plötsligt nya odlingsmöjligheter. Tänk att ha sina egna tomater och kunna odla spännande exotiska frukter, kanske ha en vinranka som klättrar i taket...
 
Platsen som jag längtar till hela tiden. Det kliar i fingrarna och jag googlar alldeles för mycket blommor. Så snart det är dags att ta tag i utbygget på riktigt blir det att sätta sig in i byggnadsteknik, material och kostnader. Det är tur att man har ett fint och välbehövligt resultat i åtanke, för den biten är inte alls lika rolig som rosa pioner och gammaldags rosor... ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela