SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Winter is coming

Publicerad 2013-10-19 09:44:03 i Fotografi, Naturkärlek,

Vaknade till fullkomlig frost och var tvungen att gå ut och känna på kylan. Underbara, bitande iskyla! Det är bara lite, lite kvar på jobbet. Snart är oktober över och jag kommer åka hem och njuta av den annalkande vintern för fulla drag.
 
 
Ljudet av rasslande löv i skogen, enstaka ödsliga läten från domherrarna i trädtopparna och febril aktivitet i äppelträdet av koltrastarna. Nu ramlar det sista lövet till marken. Fåglarna börjar pejla in vilken trädgård som bjuder på mat i vinter. Än så länge finns där äpplen till dem, de ligger kvar på backen som ett helt smörgåsbord.
 
Kylan tränger sig in och jag har gjort en liten morgonbrasa i eldstaden. Dags för lite morgonte och Excelarbete, och så ska jag försöka att inte googla allt för mycket på trädgårdsrelaterade saker...
 

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2013-10-19 15:19:00

Fina bilder :)

Svar: Tack så mycket!
Sandra Nordquist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela