SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Mixed up - photo gallery of summer 2013

Publicerad 2013-09-06 21:49:00 i Fotografi, Naturkärlek,

Lite bilder från ditt och datt. Naturbilder som värmer mitt lilla hjärta... och får mig att snart, snart klicka hem det där macroobjektivet.
 
Vårtbitare på grusvägen där hemma
 
Gul solhatt på Julita Gård, Sveriges Lantbruksmuseum
 
Vinbergssnäcka på en skogspromenad
 
Havsanemon på Universeum
 
Sssssnook...
 
 Skördeglädje, mango i världens färger!
 
 
Glad tjej som just simmat för andra gången i sitt liv !
 
 
Överflödigt att påpeka att jag är totalt dödsförälskad i vår svenska natur? Den här sommaren och hösten har varit fullkomligt underbara årstider, fastän hösten bara ännu börjat... Men den har börjat med dunder och brak. I helgen hoppas jag ta mig ut och 1) fotografera den gröna sländan som hänger vid min arbetsplats, samt 2) fånga början till den färgsprakande höstglöden. Det utlovas blå himmel och värme och löven börjar bli fantastiskt brandgula.
 
Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela