SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Fjanthylla revisited

Publicerad 2014-04-08 12:38:33 i Renovering,

Vi tog oss över knölen och idag är hyllan och väggarna målade två gånger! Nu ska jag googla om man kan använda träfärg på skorstenen eller om den behöver någon slags specialfärg. Kladdade lite med snickerifärgen och den tycks ju ha både fastnat och gett trevlig fräsch färg. Skorstenen är idag mer grå än vit men jag ska nog skaffa en inte så kritvit nyans till den. Känns som att den kommer bli grå igen efter en eldning i kaminen men så illa kanske det inte är!
 
Inne i garderoben har jag också slipat och målat och nu har jag en finfin hylla där! Före och efter...
Taket ser också ljuslila ut men det är vitt. Så ingen tror något annat.
Grymt nöjd med resultatet! Tejpen är ännu inte borttagen på bilden.
 
I framtiden: på torsdag påbörjas grävning av avloppet!!

Kommentarer

Postat av: Emmelie

Publicerad 2014-04-13 20:52:54

Du är så himla himla duktig!

Svar: Tack kära du!
Sandra Nordquist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela