SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Nästan färdigspikat!

Publicerad 2014-04-20 20:22:12 i Renovering,

Det är inte mycket kvar nu. Inte mycket alls. Några brädor som ska sågas i vinkel, och några små minifjuttar vid den där hyllan från helvetet. Sen ska skorstenen målas vit. Taket ska målas vitt. De sista spikarna ska efterdras. Varje gång jag är där tittar jag girigt på tapetrullarna på golvet... Det är så nääääära nu! Om bara sovrummet är klart, badrum/tvättstuga är klart, och det finns kyl/frys/spis i köket så kan man ju flytta in. Eller? 
Jag inser först nu att, för att ta denna bild, blev jag tillfälligt en leftie när jag spikar. Så är inte fallet, men tydligen kan jag bara fotografera med högerhanden och ärligt talat så spikar jag inte på riktigt på bilden... Shame on me, det är ett fotomontage! Däremot har jag snart stans starkaste högerarm, jag har blivit en jävel på att pricka spiken och spika in det där sista utan att slå på träet (oftast) och dessutom blivit en fena på att såga spont utan att de bryts av. Så jag kan till och med såga dem själv om jag måste. Det finns fåniga saker att vara stolt över, och så finns det detta. 
Här kan också se att den sista biten renoveringstapet minsann är uppsatt! Nu är hela taket på denna sida spikat och de sista bitarna är också ditspikade. Det finliret lämnade jag med varm hand över till käre pappa, som sågade till halvbrädor och petade in dem i spåren. Finlir är inte min grej, men kanske finner tålamod till det när allt fler stora saker börjar bli klara.

Kommentarer

Postat av: Johan Gunnebo

Publicerad 2014-08-19 16:20:07

Pärlspont i taket! Bra idé! Har nog stora möjligheter att bli samma lösning hos oss på vårt renoveringstorp. Snygga dörrar med!

Svar: Kul att du gillade det. Det blir riktigt snyggt kan jag lova, bilderna ger det inte rättvisa. Mer liv än vanlig spont och roligare än bastupanel! /Sandra
Sandra Nordquist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela