SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Skitviktigt

Publicerad 2014-04-10 21:09:23 i Renovering,

Idag förstod jag för första gången den där fascinationen över grävmaskiner som små barn ofta besitter. Här har man arbetat, grävt, slitit, släpat, burit... och så kommer en grävmaskin och med hjälp av en liten joystick lyfts jordmassor och stora stenar som ingenting. Ingenting! Så tydligen gillar jag grävmaskiner. Och desto mer gillar jag att det nu finns avlopp vid Hjärttorp! 
Det krävdes dock lite biotopvård så därför är nu de stora granarna nere vid vägen borta. Öppet och fint blev det! Jag kommer dessutom få ett stort fult rör som sticker upp ur marken nere vid vägen. Så jag planerar självklart redan för vad för slags trevliga krukväxter jag kan ha där som skymmer åbäket. Rötter är nämligen Big No No, så inga planteringar i närheten av infiltrationen...
Vi passade på att såga ner lite småsly också så det ser lite bättre ut kring uthuset. Känns fint! Trädgården ser ju såklart helt hopplös ut nu, ut och härja med spaden och rätta till... Men VÄRT DET!
SnällPappa tog även bort ett eluttag i sovrummet så jag kan göra klart med renoveringstapeten runt fönstret. I helgen ska det inhandlas pärlspont tilll taket. Under påsken vill jag få upp både spont och tapeter. Så det så!
 
Hälsningar från Ambitiösa Hörnan

Kommentarer

Postat av: Gubben

Publicerad 2014-04-10 21:16:30

Låter som det blir skitbra :-)! Har installerat Åretrunt vatten och vattentoalett i stugan och det är hur skönt som helst att slippa mulltoan.

Svar: Pun intended! :) Ja det ska bli toppen det här. Så snart såren i trädgården läkt... :)
Sandra Nordquist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela