SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Spontat tak

Publicerad 2014-04-16 21:27:25 i Renovering,

Flitiga Lisa har varit i farten igen och när man väl fått in snitsen så går det rätt fort att sätta upp pärlspont. :) Dessvärre blir det ju en himla massa spikar som måste efterspikas med ett don eftersom man skadar brädorna annars. Men det är väl smällar man får ta. Det blir så fint att jag vill flytta in bums så att jag får njuta av mitt fina tak!
Det ser nästan ut att redan sitta spont på den horisontella delen av taket men det är bara ohyvlade brädor. Nu är det bara en snutt reparationstapet som ska upp, lite mer spont och fönstret ska tätas. Sen så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela