SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Storm på Vättern

Publicerad 2014-04-11 08:17:00 i Naturkärlek,

Här på bloggen följer vi ju våren, och vanan trogen stannade jag mitt i steget igår kväll när jag plötsligt hörde ett högt surrande. Eller snarare, ett högt brölande. Men hjälp, vad är det för monsterhumla som är ute och flyger i skymningen när det är +2 och regn? Den flög förbi mig och överallt, svår att se i mörkret. Men den flög så lustigt... Ganska snart inser jag att det är en skalbagge, och inte vilken som helst. Det är tordyvelpremiär! Riktigt stor och fin, och jag hoppas den överlevde gårdagens kyliga skitväder.
Ungefär såhär mycket skitväder var det vid Huskvarnas hamn, höll på att blåsa bort, förfrysa och bli nerskvätt på samma gång. Nöjd med att inte åka båt just då!
Hej från Biologen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela