SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Byggare Bob bygger vägg

Publicerad 2014-02-09 19:50:49 i Renovering,

Nu så!! Jag kan äntligen rapportera om stora FRAMSTEG! Jag kanske ska låta bilderna tala sitt tydliga språk?
Vi hann inte fåt upp alla brädorna före mörkrets inbrott. Men nu är söderväggen isolerad, tätad och redo! Eftersom vi flyttat på väggen måste de gamla brädorna måttas något, annars får de inte plats. Därför tar det lite tid bara att smacka upp dem. 
 
Inomhus är det STOR skillnad redan! Och då är ändå hörnet vi flyttat helt otätat, där är bara plast på insidan, det är plast i fönsteröppningen och norrväggen består endast av ytterpanel. Värmen från fläkten och elementet stannar kvar och känslans inomhus är mycket mer ombonad. Så himla skönt! Varmt och gott bli det. Den korta väggen mellan södervägg och fönstervägg är nästan helt uppreglad och isolerad från insidan. Mer isolering är inhandlad och då även några skivor till taket så vi kan börja där också. Det är ju fortfarande öppet till yttertaket, men jag ser redan fram emot sparade pengar på uppvärmningskostnader... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela