SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Dagsverke

Publicerad 2014-02-23 22:18:43 i Renovering, Trädgård,

Vi kanske har drabbats av vårkänslor, eller bara tagit oss förbi en stoooor puckel. Oavsett vad anledningen är så går nu renoveringen framåt med stadiga steg! Nu är det nya fönstret på väg upp i trappen och även om det inte sitter på plats riktigt som det ska med panel på utsidan, och på insidan är det fortfarande inte klart... men jag är så kär i detta fönster. Så kär! Dessutom, med den nya höjden, blir det en utmärkt utkiksplats mot fågelmataren och infarten till trädgården. Efter en hel vinter med svart papp som täckt hela väggen och det gamla fönsterhålet känns det som att vinna på lotto nu när man både kan se ut igen, höjden känns perfekt och så är fönstret i sig så fint att jag nästan smäller av. Vårglädje!
Det är också påbörjat med vårstädning i trädgården. Min framtida äng krattas och krattas och... krattas. Torvorna samlas ihop på hög och körs sedan iväg till ett hål bakom uthuset som jag tänkte passa på att fylla igen. Det är inget dåligt arbete kan jag meddela. Tillsammans med gårdagens rivning i takhöjd är ryggen härligt mör idag. När man dessutom arbetar med en grep från första hälften av 1900-talet som är så kort att till och med jag får arbeta med böjd rygg, då vet man att vårkänslorna överstiger förnuftet och därmed viljan att vänta en dag och ta med sig en grep modell Modern hemifrån. :)

Kommentarer

Postat av: Emmelie

Publicerad 2014-02-23 22:33:01

Vilken skillnad det blev med fönstret på plats! Ni är så himla duktiga och det kommer bli så fint :)

Svar: Tack kära du! :)
Sandra Nordquist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela