SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Framsteg på renoveringsfronten

Publicerad 2014-02-23 00:06:03 i Renovering,

Ordning ur kaos.
 
 
Rivit tapeter, tagit bort innertaket samt lådorna som dolde takbjälkarna. Rummet är nu helt redo för nytt fönster och sedan kan jag ordna nytt tak (panel) och tapetsera! Efter att bilderna togs har jag till och med städat och sopat så det ser lite trevligare ut än ny-rivet tak och lister och skräp.
 
Garderoben har fått sin andra strykning takfärg och saknar nu endast färg på hyllan, som måste slipas först.
Antal missöden?
Jag glömde sätta på locket på färgburken förra gången och glömde den längst in i garderoben...
Förra helgen åkte lampan i garderoben i golvet (bordslampa) och gick sönder...
Idag smällde jag till taklampan så den slutade fungera.... men den återuppstod efter lite fiffel.
 
Det är knappast smärtfritt - fråga mina axlar hur det känns att arbeta med en kofot och hammare över huvudet en hel dag! Saker går sönder, händerna får blåsor och ögonen är fulla med skräp.
 
Men fint blir det! Till slut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela