SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Gamla stolar i stora lass

Publicerad 2014-02-10 17:04:07 i Inredning, Renovering,

Olika tidsåldrar, material och estetiskt värde. Funderar på möjligheter att måla om och klä om och är öppen för förslag!
 
x2. Finns det någon räddning för dessa? Som extrastolar vid behov kanske? De tillhör ett kompani av stolar men befinner sig avskurna från sina kompisar men det känns dumt att måla dem? Trots att de är... fula. Men rätt bekväma.
x 4 (med passande runt bord till). De vore fina som köksstolar men hoppas i så fall att man kan göra sitsen lite mjukare, bara en bräda i dagsläget känns det som. Antar att det är halshuggning på att måla retrostolar och färgen börjar kännas okej.
x2. Kan man måla dessa i vitt och komplettera med ovan i teak vid större bjudningar? Det runda bordet kan längas med två skivor till ett rätt stort ovalt bord med plats för fler. Känns som att de flesta idag har trästolar i olika kulörer hemma, och det är fint! Kanske rent av mixa till vardags. De är inte fina i denna bruna färg i alla fall, enligt mig.
x1. Tror denna är visad förut men i dålig kvalité. Den växer hos mig! Gillar den nu mycket men vet inte vilket tyg den vill ha. 
x1. Denna är också visad i extremt dålig kvalité. Frågan är om den extra dynan är en efterkonstruktion? Ryggstödet blir nämligen väldigt lågt med dynan men armstöden blir väldigt höga utan dynan. Jag är förvirrad.
x2. Och så dessa, visade förut. Blir nog vita med nytt randigt tyg. Tycker randigt passar! Var de hör hemma vet jag ej men plats finns det nog nånstans! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela