SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Konsten att fräscha upp en garderob

Publicerad 2014-02-16 20:45:22 i Renovering,

Denna garderob var väldigt äckelpäcklig när vi startade. Full med gamla kläder och skräp och snusk. Men nu har jag spenderat ganska mycket tid där inne och känner att mina kläder kommer att hänga där med stil! 
 
Väggarna är målade i lavendel och taket har nu hunnit få sin första strykning med vit färg. Hyllan ska också bli vit men behöver underarbete först för att undvika att kläderna fastnar i springor och flisor. 
 
Har tyvärr ingen bra förebild på hela garderoben.
Här syns den lila färgen och allting var målat så som taket ser ut här. Den bruna masoniten lyste igenom och alla penseldrag syntes tydligt.
 
Målning av tak pågår.
Här inne står till och med jag böjd. ;) 
När man ändå grejar och pysslar så påbörjades slipning av en byrå. Men, den är ju redan vit och fin, så varför slipa den? Ja, det kan man fråga sig. 
Ja, förutom de mindre slitagen så kan man ana en viss... otålighet vid det tillfälle då den vitmålades. 
 
Förutom måleri så har en balk blottats vid taket. Så himla fin! Det var ett litet jobb att få väck den mycket väl konstruerade lådan den gömts inuti, men ack så värt arbetet. Just nu består bryderier kring att höja eller inte höja taket till nock. I vanlig ordning springer man på patrull och eftersom jag inte måste höja taket får jag nog fundera lite nu på saken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela