SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Tapetshopping!

Publicerad 2014-02-12 22:06:32 i Inredning, Renovering,

Se upp torpis, nu kommer det hända grejer!
 
Idag inhandlades tapeter till sovrummet, tillsammans med reparationstapeter och färg till garderoben. Jag gjorde en riktigt kovändning och bestämde mig igår för att måla väggarna i garderoben i lavendel och hyllan vit. Annars var tanken vita väggar och hyllan i en fin färg. Jag är dock mycket nöjd med detta beslut, lavendelfärgen verkar vara helt ljuvlig! 
Tapeten har en linnefärgad botten som är sådär perfekt behaglig till ett sovrum. De rosa färgerna är dova och hela tapeten är både matt och glansig. Den är tjock och känns "vävd", fast det stod Non Woven och jag vet inte ens vad det innebär. Den känns i vilket fall väldigt enkel att sätta upp, känns inte som den går sönder i första taget.
 
Mina egna bilder på färgburkarna blev skit, denna får duga. Rusta hade även en petrolfärg som jag dog lite när jag såg igår på nätet. Men idag i butik såg jag färgprovet och i verkligheten var den väldigt grön. :( Sån stor besvikelse! Jag hade velat ha den färgen till farstun men det är så himla svårt att hitta rätt nyans. Och så som den ser ut på nätet är verkligen helt rätt. Kikade på Nordsjös färger senare och kände njaaa, njäää... Ingen var sådär Perfekt.
 
Jakten fortsätter, tur det är långt kvar tills farstun ska göras. Funderar på om den andra garderoben (identisk i utförande i det andra rummet) ska ha samma färg eller ej, antar att jag bestämmer mig efter att ha målat den första. Men det vore lite roligt med två olika färger så man referera till dem efter färg. Det kan låta lite mer lyxigt, ungefär som att kalla dörren för Entrén och arbetsrummet för Biblioteket. 
 
Tills dess: Happi happi! Senast till helgen ska jag påbörja Operation Garderob. 

Kommentarer

Postat av: Emmelie

Publicerad 2014-02-12 22:29:48

Det kommer bli jättefint med den tapeten! Och jag tror det är trevligt med färg i garderoben, så länge den inte är så kräkgrön som vår :D

Hur som så borde du gå till en riktig färgbutik och be dem bryta din turkosa färg, för då får du den i rätt nyans :) så jag tror Nordsjö har, bara inte som färdigblandad.

Svar: Ja antagligen får jag göra det. Den finns som tapet hos Boråstapeter (Mineralserien) men jag har inte kikat på den IRL. Är inte heller så intresserad av att tapetsera farstun pga alla små vinklar och vrår... Men är verkligen såld på den färgen! :)
Är SÅ nöjd med tapeten, hoppas den blir så fin som jag tror på väggarna!
Sandra Nordquist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela