SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Djuren på Hjärttorp

Publicerad 2014-01-04 21:05:00 i Inredning,

Det är sannerligen så att djuren kommer att ta stor plats i inredningen. Samlingen växer...
Ljusugglan var julklapp. Den långbenta fulfågeln köptes på second hand nu i veckan, liksom marmeladskeden från Bröderna Nilssons i Kungsbacka. Stjärtmesen är en Deco Bird handsnidad i trä från Wildlife Garden. Tavlan i bakgrunden kommer från Mio.
Dessa två, mycket tunga, julklappar vaktar för närvarande min TV från en viss klåfingrig katt. Därav den ytterst skärande bakgrunden (nej jag orkade inte flytta dem för fotografering, de väger några kilon styck).
Allting kan ju dock inte härleda till djur, då blir det knasigt. Denna fina takkrona för värmeljus hittade jag på second hand för hela 40 kr häromdagen. Gött fyndat känner jag! Ingen aning om var jag ska ha den men jag var bara tvungen att ha den. Älskar återbruk och second hand!
 
I morgon ska jag nog åka och införskaffa lite träfärg och ge mig på sängborden i furu, mina fynd från Myrorna. 110 kr för två rejäla sängbord. Behöver dock fundera ut vad för typ av knoppar de ska ha, kan inte bestämma mig! Vita ska de dock bli, problemet är ju att det finns olika nyanser av vitt... Hälsningar, Fröken Ambivalent.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-04 21:27:17

http://www.specialbeslag.se/kokshandtag--knoppar/knoppar-c-160-1.aspx

Tänkte bara tipsa om den här sidan för inspiration :)

Och vad fint fågeln passade in!

Svar: Hej och tack för tipset! Har varit inne på den sidan och kikat men har sååå svårt för att bestämma mig. Tror det lutar åt mässing eller smide, i form av knopp eller draghandtag. :)
Sandra Nordquist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela