SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Kort uppdatering

Publicerad 2014-01-19 22:34:35 i Renovering,

Vi har jobbat lite med renoveringen och läget är som följer:
 
Två reglar är på plats och vindpapp på två väggar. Idag kom ytterligare två reglar på plats på en annan vägg i trappen. Arbete pågår med att luska ut hur man ska jobba med alla varierande mått och vinklar. En gammal balk har fått skalas av någon centimeter för att bli jämn och rak så att hörnen kan bli riktiga hörn, istället för rundade hörn. Just nu lutar det åt att ha en synlig balk i trappen för den är så himla felplacerad och detta är antagligen det smidigaste och finaste sättet att arbeta kring det!
 
Alla väggar lutar åt ett eller annat håll.  Alla balkar är olika stora och avståndet mellan yttervägg och vangstycke varierar på samtliga platser. Det gör arbetet extra spännande! 
 
Jag har rensat i vardagsrummet och huserar nu mer möbler i extrarummet där uppe istället. Detta gav mig möjlighet att montera upp en enorm bokhylla i hopp om att också bli av med den på något vis. Stor brun bokhylla med vitrinskåp och ljusramp säljes!
 
I sovrummet är snart alla tapeter borta och idag rensades den inte så fräscha garderoben. Där hittade vi pappas Lego, det vill säga uråldrigt original-Lego. Vi hittade också en påse innehållandes knoppar till lådor, en påse med sladdar och vägguttag, fejkblommor och mycket annat spännande. Garderoben är redo att skrubbas och hyllan ska plockas ur, sen kan jag måla den invändigt! Mer saker att göra med sovrummet är att bryta upp taket så vi kan sätta nytt tak upp till nock, och sedan ska det nya fönstret in innan jag kan börja tapetsera. 
 
Tjohej vad det går! Bilder kommer framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela