SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Trappor och tapeter

Publicerad 2014-01-04 20:20:57 i Renovering,

Här kommer de utlovade bilderna på trappan! Den står fortfarande öppen och väntar på att göras klart.
Före, med borttaget fönster och diagnostiserad med trappsjukdomen Glipor-mellan-trappstegen.
Eventuellt fortsätter detta arbete i morgon. Jag är just hemkommen från nästan en hel vecka i Göteborg med nyårsfirande, umgänge med bror och vänner och fann en viss rastlöshet när jag kom hem. Efter en intensiv vecka är det trist att bara varva ner. Resultatet? 
Det är alltså sovrummet som fått sig en omgång och man kan väl säga att förvandlingen därmed är inledd! Tapeten var sådär lagom jobbig så i fortsättningen blir det att spraya på vatten och hoppas att limmet ger med sig lite. Sprayade lite idag men var antagligen aningens för otålig för att vänta på effekten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela