SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Hum hum hummmmm

Publicerad 2014-03-31 18:13:00 i Naturkärlek,

Mörk jordhumla? Så jäkla söt när den rumlade runt bland vårstjärnorna och var på varenda blomma och sen flög vidare i all hast. Socker socker socker! Det är nu humledrottningarna är ute och flyger och vill massor med socker efter vinterns dvala. 
 
En annan filur har hälsat på i trädgården efter brunnsborrningen. Perfekta avtryck i stenmjölet. Gillar att ha lite kul saker på besök, i detta fall en grävling. Hej hej!
Vissa knashattar kommer på besök inomhus, fastän de inget har där att göra. Här en liten kärrspindel som hamnat på helt fel ställe. Den fick uppsöka en rabatt utomhus istället och jag hoppas den hittar lite trevliga vattenmiljöer att tillväxa vid och ha det riktigt gött. Kroppslängd på en vuxen individ ligger runt 2 cm. Med benen kan de bli ungefär 7 cm långa. Uppskattningsvis var denna max 1 cm i kroppslängd.
Hej från biologen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela