SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Uppdatering till ny version

Publicerad 2014-03-31 16:56:00 i Renovering,

Hejdå gammalt och hej nytt! Nu är reparationstapeten under uppsättning och det blir så fint, så fint! Jämna fina väggar som är redo för fintapeter. Lite härdsmälta i samband med uppsättningen men idag, dag två (med tre dagars paus), gick allt så sjukt smidigt. Nu har man fått in snitsen! Inte för att jag har någon större erfarenhet av att spackla men det räcker att höra på alla andras gnäll för att känna sig nöjd med denna lite dyrare lösning. Om det blir så i alla rum vet jag inte. Lite spackel och slipande kan jag väl stå ut med om det bara är smågrejer som ska göras. 
 
Nu är båda långsidorna gjorda och det återstår bara två fullstora våder på kortsidorna samt ovan och under fönstret. Sen ska det upp spont i taket och sen fintapeter! 
 
Det tar inte slut där heller. Det händer mer saker vid torpet!
Den här lilla saken är nåt så härligt som en BRUNN! Hela 80 cm under jordytan fanns berget, snacka om att bo på berggrunden... Sen 60 meter tills de stötte på vatten och slutligen blev det en brunn på 100 meter. 
Massor av gratis stenmjöl fick jag på kuppen. Tackar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela