SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Våren är här!

Publicerad 2014-03-09 22:48:00 i Naturkärlek, Trädgård,

Det har ju varit vårtecken men nu, nu är den absolut här! I helgen bjöd våren på sol och runt 12 grader varmt som mest, sköna vårvindar och den där underbara doften, atmosfären och ljuset som bara uppstår en gång om året.
När våren dyker upp tycker jag att man känner sitt naturliga ursprung extra starkt; när känslorna svallar och man bara vill hoppa och studsa och skratta! Just nu känner jag oanad lycka när jag blickar ut i trädgården och möts av spirande växtlighet precis överallt. Igår tjöt jag av glädje då jag sprang på de första krokusarna (och var onödigt glad över att rensa bort hallonsnåren).
Idag övergick glädjen i eufori när slänten strösslats av snödropparnas vita blommor, krokusarna hade slagit ut i hela trädgården, mängder av narcisser med knoppar kikar upp ur marken och årets första blåsippa solade sig inne bland syrenerna.
 
Jag kan erkänna att ett litet "Nej men, DEN BLOMMAR!" slapp ur mig efter att ha fotat några blåsippeknoppar och strax därpå upptäckt den blommande skönheten en meter längre bort. 
Krokusarna går från de ljusaste små delikata botaniska varianterna till djupt purpurfärgade av större modell. Vårkrokus antagligen?
 
Keeping busy!
Tack vare min kära vän Alex kan jag bjuda på trädgårdsarbete in the making och med nyputsad mobilkamera i högsta hugg har ingen blomma undgått att förevigas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela