SandNord

Torprenovering, djur, natur och trädgårdsarbete med en stor släng av nörderi

Vårtecken 3.0

Publicerad 2014-03-02 21:51:34 i Renovering, Trädgård,

Jag vet inte vad det är men jag blir glad av att se det!
Jag tänkte säga "allt grönt är skönt" men även dessa blekfisar glädjer tillvaron. Undrar vad det kan vara?!
Idag har jag ryckt skogshallon och krattat, det var då jag upptäckte all spirande grönska. Älskar arbete i form av att rycka hallonbuskar; det går fort, snabba resultat, det är enkelt och blir en stor synlig skillnad. Kände att jag behövde ett avbräck från jordlandet bakom huset, men även där rullar det på.
 
Framför allt har jag märkt att när man går på jorden bakom huset blir det väldigt fint packat efter att torvorna avlägsnats. Jag har varit lite skeptiskt till hur knölig jorden är men jag tror det kan gå vägen ändå. Får väl köra några vändor med traktorna och platta till det efter att torvorna är borta. :)
 
På renoveringsfronten? Där ser det ut såhär. :)
Vitt, helt och fräscht! Ruttet, slitet och oisolerat - borta! Lite isolering och foder och sen är rummet redo för nya ljuvliga ytskikt. Skön känsla!

Kommentarer

Postat av: Emmelie

Publicerad 2014-03-03 21:41:08

Åh så fint det blir med nya fönster! Nu är det inte långt kvar innan du har ett helt nyrenoverat sovrum! Heja dig!

Svar: Tack! Ja det känns helt sjukt men det är såååå nära!
Sandra Nordquist

Postat av: Jenny

Publicerad 2014-03-20 15:30:43

Är inte blekfisarna tallört tro?

Underbar blogg, ska jag följa! :) Spännande med renoveringen.

/Jenka på buke

Svar: Hej! Jag har sett sådana komma upp på fler ställen, de jag fotade har jag dock tappat bort... men jag tror det är lammöra! :)
Kul att höra! Dåligt med uppdatering just nu men det kommer mycket snart...
/Sandra
Sandra Nordquist

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en tjej på 26 år som renoverar ett gammalt torp i skogen, arbetar som biolog och nördar kring det mesta som rör djur och natur. Min trädgård ska bli en fjärilsrestaurang och mitt hem ska bli en lantlig dröm.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela